Ми живемо в час глобальної революції,
яка змінює наш спосіб життя, спілкування,
мислення, бачення майбутнього і розуміння добробуту.
Гордон Драйден
Всі вчителі початкової школи активно приєдналися до нового проекту
” Вчимося жити разом“
Це один із найкращих проектів, пов'язаний із навчанням життєвим навичкам та наданням психосоціальної підтримки дітям та підліткам, який оцінювачі будь-коли бачили за більш як 50-річний досвід роботи в умовах надзвичайних ситуацій.
Виконавці компоненту «Навчання життєвим навичкам» домоглися чудових результатів за дуже короткий проміжок часу: розроблено методологію навчання, навчально-методичні матеріали для дітей і дорослих, інструменти оцінювання, здійснено високоякісну підготовку регіональних тренерів і вчителів, проведено моніторинг процесу та оцінювання результатів навчання.
Реалізація компоненти «Навчання життєвим навичкам» через предмет-носій «Основи здоров'я» надала МОН докази та модель навчання, що базується на принципах дитиноцентризму, участі, активного і вмотивованого навчання, які МОН планує впровадити по всій території України в рамках процесу реформування «Нова школа».
«Нова школа» передбачає формування «ключових компетентностей життя», які включають в себе «соціальні і громадянські компетентності» та «екологічну грамотність і здоровий спосіб життя». Навчання «м'яким навичкам», які є особливо важливими для працевлаштування випускника, стане ключовим акцентом реформи навчальних програм.
«Нова школа» має в якості одного з керівних принципів «освіту, що ґрунтується на цінностях». Вона охоплює такі питання, як особисту та колективну відповідальність, довіру, дружбу, доброзичливість, взаємодопомогу і взаємопідтримку в складних обставинах, запобігання дискримінації, насильства та знущань у школах. Аналогічні цінності лежать в основі компоненти «Навчання життєвим навичкам». Тому предмет «Основи здоров’я» з оновленим змістом компоненти «Навчання життєвим навичкам» є чудовим засобом для досягнення таких цілей.
На думку МОН, найбільшим викликом для успіху реформи є необхідність змінити культуру вчителів, які нерідко віддані традиційним лекціям, зубрінню і навчанням за підручниками. Нова школа потребує «мотивованого вчителя». Це вимагатиме їх підготовки «на основі дитиноцетрованого та компетентісного підходів, знання принципів управління навчальним процесом і психології групової динаміки». Вчитель більше не є єдиним джерелом знань для учнів: він має бути тренером, організатором, посередником і наставником на освітньому шляху дитини. Усі ці вимоги були реалізовані у підготовці вчителів в рамках проекту.
Проект реалізується у двох напрямках :
- формування у школярів життєвих навичок, що сприятимуть позитивній адаптації;
- надання психосоціальної підтримки дітям, підліткам та родинам, які постраждали внаслідок конфлікту в Україні.
|